• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 19 بهمن 1399
کد مطلب : 123976
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]/ خرابکاری انتخاباتی


نیویورک‌تایمز در گزارش مفصلی به بررسی اتفاقات سیاسی آمریکا در فاصله 77روزه میان انتخابات و حمله به ساختمان کنگره پرداخته است. در این گزارش، عملکرد دونالد ترامپ و تیم او مورد کندوکاو قرار گرفته و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به‌عنوان عامل اصلی تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره معرفی شده است.

روزنامه فایننشال‌تایمز [انگلیس]
اخراج 3سفیر اروپایی از روسیه


فایننشال‌تایمز در صفحه اول خود خبر اخراج 3دیپلمات اروپایی به‌عنوان عنصر نامطلوب از روسیه را منتشر کرده است. مسکو سفرای سوئد، لهستان و آلمان را به‌ دلیل شرکت در راهپیمایی حمایت از الکسی ناوالنی اخراج کرده است. اروپایی‌ها خواستار آزادی ناوالنی هستند؛ خواسته‌ای که از سوی مسکو رد شده است.

روزنامه واشنگتن‌پست [آمریکا]
مخالفت بایدن با ارائه گزارش‌های اطلاعاتی به ترامپ


به نوشته واشنگتن‌پست، جو بایدن با امکان دسترسی دونالد ترامپ به گزارش‌های اطلاعاتی مخالفت کرده است. او گفته معتقد است که ترامپ صلاحیت لازم برای دسترسی به اطلاعات محرمانه را ندارد. روسای جمهور سابق آمریکا معمولا به‌طور سنتی حتی بعد از آن‌که از ریاست‌جمهوری کنار می‌روند، برخی از گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت می‌کنند. ترامپ تاکنون بارها جامعه اطلاعاتی آمریکا را تحقیر کرده است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
فشار بر روزنامه نگاران مصر


روزنامه العربی الجدید به موج جدید احضار و بازداشت غیرقانونی روزنامه نگاران در مصر پرداخته؛ کشوری که بعد از کودتای سال2014 به یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های فعالان سیاسی و رسانه‌ای در سطح جهان تبدیل شده است. به روایت این روزنامه، بخش عمده فشارهای اعمال شده بر روزنامه نگاران مصری حتی با قانون اساسی این کشور نیز همخوانی ندارد. این در حالی است که مصر به تازگی، روزنامه‌نگار شبکه الجزیره را پس از 4سال حبس غیرقانونی آزاد کرده است.











 

این خبر را به اشتراک بگذارید